Минималната брутна работна заплата в Румъния става 4325 леи (849 евро) от 1 юли


Минималната брутна работна заплата в Румъния ще се увеличи от 4050 леи (795 евро) на 4325 леи (849 евро) от 1 юли, реши правителството на страната.
По данни на Министерството на труда, в момента приблизително 831 382 служители получават гарантираната минимална брутна работна заплата. След увеличението общият брой на служителите, които ще се възползват от увеличението, може да достигне 1 759 027.
„Борих се за увеличението на минималната работна заплата, защото знам, че за стотици хиляди румънци това не е просто икономически показател, а доходът, от който зависи ежедневието. Увеличаването на минималната работна заплата означава повече сигурност, по-голяма покупателна способност и бариера срещу злоупотребите и недекларирания труд“, посочва ресорният министър Петре-Флорин Маноле, цитиран от Диджи24.
„В момента брутната минимална работна заплата е 4050 леи. От тази сума 300 леи са необлагаеми - данъчно облекчение, въведено от държавата. При тези условия нетната работна заплата достига приблизително 2574 леи. От 1 юли брутната работна заплата ще се увеличи до 4325 леи, но необлагаемата сума ще намалее от 300 на 200 леи. След прилагане на пенсионните и здравните осигуровки, както и данъка върху доходите, нетната работна заплата ще достигне приблизително 2699 леи. Така служител, получаващ минимална работна заплата, ще получава приблизително 125 леи повече на месец“, обясни икономистът Адриан Негреску.
Според него основните бенефициенти на увеличението не са служителите, получаващи минимална работна заплата, а служителите в държавния и публичния сектор, чието заплащане се определя спрямо този показател.

Истанбул

Почина едно от осемте момичета, ранени при нападение с нож в училище в Истанбул днес

Почина едно от осемте момичета, които бяха наранени при нападение с нож тази сутрин в учебно заведение в истанбулския район...

Брюксел

Европейската комисия предложи промени в процеса на приемане на нови държави в ЕС

Европейската комисия представи днес предложения за промени в процеса на приемане на нови държави в ЕС. Комисията отчита, че ЕС...

Анкара

АА: Генералният секретар на ООН призова развитите държави да осигурят финансиране и технологии за устойчивост към климатичните промени преди COP31 в Турция

Генералният секретар на ООН Антонио Гутериш призова днес развитите държави да осигурят финансиране и технологии за изграждане на устойчивост към...

Прищина

КосоваПрес: Косово е една от най-силните демокрации на Западните Балкани, заяви премиерът

Премиерът на Косово Албин Курти заяви, че Косово се е превърнало в една от най-силните демокрации на Западните Балкани. Той...

Букурещ

След месеци правни спорове румънският президент Никушор Дан обнародва закона за намаляване на популацията на мечките в страната

Румънският президент Никушор Дан обнародва закона, насочен към намаляване на популацията на мечките в страната, съобщават от администрацията на държавния...

Скопие

След Хърватия и в Северна Македония е спряна временно имунизацията с БЦЖ ваксина до изясняване на качеството ѝ

Министерството на здравеопазването на Северна Македония временно е спряло ваксинацията с ваксина за туберкулоза БЦЖ, съобщават медиите в страната. До...