Хранителният режим може да повлияе стареенето на мозъка, установиха учени


Международен изследователски екип откри нови доказателства, че определен вид хранителен режим може директно да повлияе на стареенето на мозъка, предаде Синхуа, като цитира съобщение на израелския университет „Бен Гурион“.
В едно от най-мащабните проучвания за това как видът диета се отразява на мозъка, публикувано в списанието Clinical Nutrition, учените са проследили близо 300 души в продължение на 18 месеца. Те са използвали данни от изследвания на мозъка и кръвни изследвания.
Участниците в експеримента са разделени в три групи с различни хранителни диети, включително една, която е следвала т.нар. средиземноморска диета, богата на чай, орехи и специално растение, считано за суперхрана и наречено манкай. Според резултатите от експеримента мозъкът може да старее по-бързо от тялото, особено при хора с диабет, високо кръвно налягане или възпаления. Това допринася за проблеми с паметта и предизвиква заболявания , сред които болестта на Алцхаймер. 
Проучването установи, че тези от участниците, които са практикували средиземноморската хранителна диета, са демонстрирали по-бавно стареене на мозъка и по-ниски нива на протеини, свързвани често с възпаления, предизвикващи загуба на паметта. Учените са на мнение, че тези открития биха могли да доведат до прилагането на опростени кръвни тестове за мониторинг на здравето и да демонстрират как здравословното хранене може да помогне за защитата на стареещия мозък, поясняват от Синхуа.

Берлин

Световната здравна организация предупреди за опасностите от горещините през лятото

Повече от 200 000 души в Европа са починали от причини, свързани с горещините през последните четири години, като повечето...

София

Фестивалът „Ало, Космос" ще се проведе за шести път в София

Шестото издание на фестивала „Ало, Космос | Говори България!" ще се проведе на 26 и 27 юни в София Тех...

Вашингтон

Метеоролози предупреждават за формиране на климатичното явление Ел Ниньо в Тихия океан

Климатичният феномен Ел Ниньо се е формирал в Тихия океан и според метеоролози има потенциал да достигне изключително висока интензивност,...

София

Художникът Захари Каменов представи новата си изложба „Бреговете на Итака“ в столичната арт галерия Vejdi

В столичната арт галерия Vejdi художникът Захари Каменов представи своята нова изложба „Бреговете на Итака“. В експозицията творецът представя живопис...

Благоевград

Регионалният исторически музей в Благоевград организира образователната инициатива „Лятна детска музейна школа“

Образователната инициатива „Лятна детска музейна школа“ отваря врати за 24-та поредна година в Регионалния исторически музей в Благоевград, съобщиха от...

София

Животът на Вера Ганчева бе посветен на духа и на словото, каза Снежана Трендафилова, председател на фондация „Слово и дух“

Животът на Вера Ганчева бе посветен на духа и на словото, каза Снежана Трендафилова, председател на фондация „Слово и дух“....