Проучване свързва консумацията на алкохол с приемане на повече свръхпреработени храни


Алкохолът може да отключи биологични механизми, които да накарат хората да консумират повече солени свръхпреработени храни, което потенциално допринася за повишаване на теглото, показва австралийско проучване, цитирано от Синхуа.
Данните от изследването, публикувано в Obesity Reviews, показват, че алкохолът увеличава нивата на хормона FGF21, който е свързан с апетита към протеини и предпочитане на солени, леко пикантни вкусове, се казва в изявление на специалистите от Университета на Сидни.
Според изследователите този механизъм се е развил, за да кара хората да приемат богати на протеин храни като месо. Но съвременните продукти могат да нарушат тези сензорни сигнали, тъй като пикантните вкусове сега могат да бъдат открити в храни, които не са богати на протеини.
Тези изкуствено овкусени продукти могат да действат като „протеинови примамки“, които карат организма да изпитва желание за протеин, без реално да го осигурява. Това води до по-висок прием на мазнини, въглехидрати и енергия, показва проучването.
„Желанието за пакет чипс с питието, пица в края на дълга вечер навън или нещо мазно на следващата сутрин може би е предизвикано от начина, по който алкохолът променя регулирането на апетита в организма, особено за белтъчини“, казва старши авторът на изследването проф. Дейвид Ройбенхаймер от Центъра „Чарлз Пъркинс“ към Университета в Сидни.
Според изследването, когато съдържанието на белтъчини в продуктите е ниско, потребителите могат да започнат да ядат повече като цяло, за да задоволят повишения от алкохола апетит към протеини, особено когато имат свръхпреработени храни с ниско съдържание на белтъчини.
Анализът на данните за храненето на австралийците показва, че хората са консумирали повече пикантни, солени храни в дните, когато са пили алкохол, в сравнение с тези, в които не са употребявали спиртни напитки. Учените предлагат да се избират богати на протеин пълноценни продукти като морска храна или бобови култури, които могат да намалят тези последици.

Барселона

Папа Лъв Четиринадесети ще благослови кулата на „Саграда фамилия", посветена на Иисус Христос

Папа Лъв Четиринадесети, който е на визита в Барселона, ще благослови кулата на „Саграда фамилия", посветена на Иисус Христос, предаде...

София

Изграждането на Центъра за славяно-византийски проучвания не е дело на една личност, а на екип от хора, каза проф. Аксиния Джурова

Изграждането и поддържането на Центъра за славяно-византийски проучвания „Проф. Иван Дуйчев“ не е било и не е дело на една...

НСА бе домакин и организатор на Юнашки игри за деца от традиционните български общности

В съответствие със споразумението за сътрудничество между Националната спортна академия „Васил Левски“ и Изпълнителната агенция за българите в чужбина от...

Перперикон

Допроучването на Храма на Слънцето ще е един от акцентите в започващите след дни разкопки на Перперикон

Основният акцент в започващите след дни разкопки на Перперикон ще бъде допроучването на открития в края на миналото археологическо лято...

Козлодуй

Графа, Шкумбата, Деси Слава и танцьори от ансамбъл „Тракия“ са сред гостите за празничната програма в Деня на енергетика в Козлодуй

АЕЦ „Козлодуй“ ще отбележи Деня на енергетика с празнична програма на 20 юни, събота. Това съобщават от дружеството на Фейсбук...

София

Изследователи от БАН разкриха как са живели и с какво са се хранели в праисторическо селище преди повече от 7000 години

Интердисциплинарно проучване на три млади изследователки от БАН разкрива в каква среда са живели и с какво са се хранели...