Картофите могат да бъдат полезни при диабет, установи изследване


Американски учени от университета на Невада са установили, че правилно приготвените картофи могат да осигурят значителни ползи при пациенти с диабет тип 2, както и да насърчат загубата на тегло и да нормализират сърдечната дейност, пише сайтът на учебното заведение.  
До тези изводи специалистите са стигнали въз основа на резултатите от изследване, обхванало 24 души с диабет тип 2.
За целите му половината от участниците всекидневно е трябвало да консумират по един печен с обелката картоф с тегло около 100 грама като гарнитура или закуска. Другата половина е служила като контролна група и е получавала подобна порция калории и въглехидрати от бял ориз.
Изследването е продължило 12 седмици - минималният срок, за да се появят промени в гликемичния контрол и кардиометаболитното здраве.
Данните показват, че при доброволците, които са консумирали картофи, са наблюдавани умерено понижаване на нивата на кръвната захар. Освен това при тях е отчетено намаляване на теглото и обиколката на талията, както и нормализиране на сърдечната дейност.
"Резултатите от нашето изследване показват, че вместо да бъдат избягвани, картофите могат да бъдат полезни за включване в диетата на хора с диабет тип 2, когато заместват други храни с висок гликемичен товар, като например бял ориз", пишат изследователите.
Според учените картофените обелки имат особена хранителна стойност, тъй като съдържат калий и определен вид фибри, известни като "устойчиво нишесте", за които е доказано, че подобряват контрола на глюкозата, липидния профил и чувството за ситост.

София

Трима са кандидатите за ректор на Софийския университет - проф. Георги Райновски, проф. Елиза Стефанова и проф. Милен Замфиров

Трима са кандидатите за ректор на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и това са проф. д-р Георги Райновски, проф. д-р...

Лос Анджелис

Холивудските режисьори постигнаха предварително 4-годишно споразумение със студиата и стрийминг платформите

Холивудските режисьори постигнаха четиригодишно предварително споразумение със студиата и стрийминг платформите, предаде АП. Сделката, сключена между американската Гилдия на режисьорите...

София

Средният резултат на матурата по български език и литература е 60 точки, а на втория зрелостен изпит по профилиращ предмет е 71,09 точки

През тази година средният резултат от държавния зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература (БЕЛ) е 60 точки или...

Русе

Фестивалът за съвременно изкуство в Русе предлага на публиката си творческото ателие „Вълшебната ножица"

Художествената галерия в Русе организира творческото ателие „Вълшебната ножица" на 13 и 14 юни тази година. Това е артистично-образователен формат,...

Токио

Японската сонда „Хаябуса-2“ ще изследва астероида Торифуне

Японската космическа сонда „Хаябуса-2“ ще се приближи на 5 юли на разстояние от един километър до астероида Торифуне и ще...

София

Българската телеграфна агенция и Съветът за електронни медии организират разговор на тема „Бъдещето на регионалните новини“

Българската телеграфна агенция (БТА) и Съветът за електронни медии (СЕМ) организират разговор на тема „Бъдещето на регионалните новини“. Събитието ще...