Мащабно проучване потвърди, че добавките с мултивитамини подобряват паметта при възрастни хора


Мащабно проучване потвърди, че добавките с мултивитамини подобряват паметта и забавят когнитивното остаряване при възрастните хора, съобщи електронното издание "МедикълЕкспрес".
До 2060 г. всеки четвърти американец ще бъде на възраст с повишен риск от когнитивен спад и болестта на Алцхаймер, ако не бъдат предприети действия за опазване на когнитивната функция преди проявата на проблемите. Това показват данни на Асоциацията за болестта Алцхаймер в САЩ.
Широкомащабното национално изследване COSMOS на учени от Mass General Brigham проучва свойствата на кокосов екстракт и хранителни добавки с мултивитамини. Mass General Brigham е интегрирана система в областта на здравеопазването и медицинските изследвания в САЩ, обединяваща водещи болници в Масачузетс, САЩ. Резултатите от изследването са публикувани от специализираното издание The American Journal of Clinical Nutrition.
Други две публикувани по-рано изследвания в рамките на COSMOS също установиха положителен ефект от дневна доза мултивитамини.  Резултатите от новото, трето проучване, потвърждават трайни и статистически значими ползи за паметта и когнитивните способности от дневния прием на мултивитамини в сравнение с приема на плацебо.
"Когнитивният спад е сред водещите здравни притеснения за повечето възрастни хора и дневният прием на мултивитамини има потенциал като приемлив и достъпен начин за забавяне на когнитивното остаряване", каза водещият автор Чираг Вияс от Mass General Brigham.

Берлин

Бебе хипопотам от берлинския зоопарк беше наречено Брьотхен, продължавайки тенденцията животни да се кръщават на храни

Най-новото попълнение сред хипопотамите пигмеи в Берлин получи името Брьотхен, което на немски означава малко хлебче, като в момента животното...

Варна

Фестивални маршрути биха обогатили културата и туризма на България, казаха експерти на дискусия във Варна

Фестивални маршрути биха обогатили културата и туризма на България. Такова мнение изразиха експерти по време на кръгла маса на тема...

Враца

Лятото започваме с концерт спектакъл, в който връзката между произведенията е любовта, каза Христо Павлов, директор на Симфониета-Враца

Започваме лятото с различен концерт, в който връзката между произведенията е любовта, каза за БТА директорът на Симфониета - Враца...

Стокхолм

Учените не са открили връзка между котките и по-честите астматични пристъпи при децата

Учените не са установили връзка между отглеждането на котки в домакинството и по-честото или по-тежко протичане на астма при деца,...

Пловдив

В Аграрния университет в Пловдив се обучават 58 чуждестранни студенти, от тях 18 са от страни от Европейския съюз

В Аграрен университет (АУ) – Пловдив се обучават 58 чуждестранни студенти, от тях 18 са от страни от Европейския съюз,...

Смолян

Над 700 певци, танцьори и инструменталисти ще се представят на фолклорния фестивал „Цветна плетеница“ в Златоград

Над 700 певци, танцьори и инструменталисти ще се представят на третото издание на фолклорния фестивал „Цветна плетеница“ от 12 до...