Плодовете и зеленчуците са важна част от терапията срещу хипертония, установи изследване


Изследване, продължило пет години, потвърди ролята на богатото на плодове и зеленчуци хранене в терапията на пациенти с хипертония, съобщи електронното издание "Медикълекспрес". Резултатите са публикувани в специализираното издание "Американ джърнъл ъв медисин".
Независимо от продължаващите усилия за подобряване на лечението на високо кръвно налягане и намаляване на вредното му въздействие с фармакологични стратегии, случаите на свързаното с хипертонията хронично бъбречно заболяване се увеличават. Сърдечните заболявания са причина номер едно за смъртността на пациенти с хронично бъбречно заболяване.
Диетата DASH, която е богата на плодове и зеленчуци, намалява кръвното налягане и се препоръчва като терапия при първична хипертония. Въпреки това диетата не се препоръчва редовно и дори когато е предписана, се прилага нередовно, независимо от научните данни, отбелязва изданието.
Изследванията ни и при хора, и при животни, сочат, че храненето с много животински продукти, което води до производство на киселини, вреди на бъбреците, а диетата, богата на плодове и зеленчуци, е здравословна за бъбреците, каза водещият автор на изследването д-р Доналд Уесън, нефролог и преподавател в Медицинско училище "Дел" на Университета на Тексас в Остин. Той добави, че други изследвания са показали, че богата на плодове и зеленчуци диета е здравословна за сърцето. Хипотезата на авторите на изследването е, че плодовете и зеленчуците могат да бъдат полезни едновременно и за бъбреците, и за сърцето, се дължи на това, че намаляват количествата на киселините в храната.

София

Стихосбирката „Стихове от бойницата“ на украинския творец и доброволец Максим Кривцов ще бъде представена в София

Стихосбирката „Стихове от бойницата“ на украинския творец и доброволец Максим Кривцов ще бъде представена на 17 юни от 18:30 ч.,...

София

Гергана Димитрова и Лиса Джерард представят „Слънце и луна“

Гергана Димитрова и Лиса Джерард представят „Слънце и луна“. Новият албум на двете певици отвежда слушателя в свят отвъд границите...

Стрелча

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“, насочена към деца на възраст от...

Стара Загора

В Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ в Стара Загора беше открит Център за високи постижения

С церемония и водосвет за здраве днес беше официално открит Центъра за високи постижения в Националната професионална гимназия по ветеринарна...

Лондон

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст, съобщи Асошиейтед прес. Новината беше потвърдена от негов представител, а причината за...

Айова Сити

Генетичното наследство от неандерталците може да обясни произхода на човешката реч

Миниатюрен набор от древни епигенетични маркери може да е изиграл неочаквано голяма роля за възникването на човешката реч, установиха изследователи,...