Проучване откри връзка между консумацията на алкохол в ранна юношеска възраст и вредата, свързана със спиртните напитки


Тийнейджъри, които започват да консумират алкохол около 12-годишна възраст, са изложени на по-голям риск от вреди, свързани със спиртните напитки в периода на ранната им зрелост, предаде Синхуа, позовавайки се на австралийско проучване.
Изследването, проведено в период от десет години, е ръководено от Националния център за изучаване на алкохола и наркотиците (NDARC) към Университета на Нов Южен Уелс, Австралия. Проследени са 900 австралийски тийнейджъри, като са били отчетени техните навици, свързани с употребата на алкохол, се казва в изявление на институцията.
В Австралия минималната законна възраст за закупуване на алкохол е 18 години. Проучването показва, че колкото по-рано подрастващите започнат да употребяват спиртни напитки, толкова по-висок за тях е рискът от прекомерна консумация на алкохол в ранната зрелост и вредата върху тяхното здраве е по-голяма. Тези, които са започнали да консумират алкохол като малолетни, са с 24% по-склонни да съобщават за месечни епизоди на прекомерна употреба спиртни напитки около 20-годишната си възраст, например консумация на най-малко четири различни питиета наведнъж. Те страдат от вреди, свързани с алкохола със 73 % повече от тези, които са започнали да пият на и след 18-годишната си възраст, се посочва в изследването.
Подрастващите, които започват да пият по-рано са изложени и на по-висок риск от алкохолна зависимост, злоупотреба и разстройство, свързано с консумирането на алкохол, според проучването, публикувано в списанието „Адикшън“.
„Нашите заключения подкрепят настоящите препоръки към тийнейджърите да избягват алкохола до достигане на пълнолетие и засилват необходимостта от здравна интервенция, насочена както към децата, така и към родителите“, каза Ейми Пийкок, заместник-директор на NDARC и старши автор на проучването.
Изследването противоречи на представата, че редките дегустации на спиртни напитки под родителски надзор са безобидни, тъй като рисковете от вреди, свързани с алкохола не зависят от консумираното количество.

Варна

Цигуларят Васко Василев и китаристът Карлос Йаве представиха проекта си Fusion на фестивала „Варненско лято“

Цигуларят Васко Василев и китаристът Карлос Йаве представиха своя проект Fusion във Фестивалния и конгресен център във Варна. Гостуването им...

Ню Йорк

Пчелите работнички изграждат „кралски дворци“ за пчелата майка

Пчелите работнички изграждат за пчелата майка восъчни „кралски дворци“ с определени физически и химически характеристики, които, заедно със специална диета,...

Свищов

Студенти и докторанти от 23 държави се обучават в Стопанската академия в Свищов

В Стопанска академия (СА) „Димитър А. Ценов“ в Свищов се обучават общо 65 чуждестранни студенти и докторанти от 23 държави. ...

София

Отиде си DJ Steven, един от основателите на „Метрополис"

Отиде си DJ Steven, един от основателите на „Метрополис", съобщиха от семейството. Стефан Крачанов (DJ Steven) е роден през 1962...

Самоков

Младата самоковска цигуларка Диана Чаушева изнесе благотворителен концерт в Ритуалната зала в града

Самоковската цигуларка Диана Чаушева изнесе благотворителен абитуриентски концерт под наслов „Към Виена“ в Ритуалната зала в Самоков.  По време на...

София

Най-важните решения често започват именно с докосване до човешката съдба, каза Александър Панайотов за изложбата „Докосване“

Най-важните решения често започват от едно докосване до съдбата на човека, до нечия болка, до нечия надежда. Това каза Александър...