Употребата на свръхпреработени храни може да е свързана с лоша концентрация и риск от деменция, сочи проучване


Диета, богата на свръхпреработени храни, може да влоши концентрацията и да повиши риска от деменция, пише Синхуа, позовавайки се на изследване, публикувано в специализираното издание Alzheimer’s & Dementia: Diagnosis, Assessment & Disease Monitoring.
Изследването  обхваща над 2100 австралийци без деменция в средна и над възраст. Дори леко ежедневно увеличение на приема на свръхпреработени храни е свързано с измерим спад в способността за концентрация, независимо от общото качество на диетата, се посочва в съобщение на Университета „Монаш“. Данните потвърждават възможна връзка между индустриално преработените храни и когнитивния спад, казва водещият автор Барбара Кардозу.
По думите ѝ 10 процента увеличение на приема на свръхпреработени храни - приблизително пакет чипс дневно, е свързано с отчетливо намаляване на концентрацията и по-ниски резултати на когнитивни тестове.
Участниците в проучването са получавали около 41 процента от дневната си енергия от свръхпреработени храни, което е близо до средното ниво за Австралия, уточнява Синхуа.
Изследователите отбелязват още, че макар да няма пряка връзка със загубата на памет, по-слабата концентрация може да повлияе на ученето и мисловните процеси с течение на времето.

Стрелча

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“, насочена към деца на възраст от...

Стара Загора

В Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ в Стара Загора беше открит Център за високи постижения

С церемония и водосвет за здраве днес беше официално открит Центъра за високи постижения в Националната професионална гимназия по ветеринарна...

Лондон

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст, съобщи Асошиейтед прес. Новината беше потвърдена от негов представител, а причината за...

Айова Сити

Генетичното наследство от неандерталците може да обясни произхода на човешката реч

Миниатюрен набор от древни епигенетични маркери може да е изиграл неочаквано голяма роля за възникването на човешката реч, установиха изследователи,...

София

СЕМ прие единодушно програмата за управление на генералния директор на БНТ Милена Милотинова

Съветът за електронни медии (СЕМ) прие единодушно програмата за управление на генералния директор на Българската национална телевизия (БНТ) Милена Милотинова....

Търговище

Музеят в Попово кани на среща потомци на емигранти в Аржентина по повод проучване на д-р Соня Иванофф

Историческият музей в Попово организира среща с д-р Соня Иванофф от Националния университет на Патагония „Сан Хуан Боско“. Събитието е...