Нискокалорийчните диети могат да увеличат риска от депресия


Ограничаването на калориите може да увеличи риска от депресия, съобщи ЮПИ, позовавайки се на канадски учени.
Хората, които са се подложили на нискокалорични диети, имат по-високи резултати за симптоми на депресия в сравнение с тези, които не спазват режим, установиха специалисти от университета в Торонто.
Статия за изследването е публикувана в сп. BMJ Nutrition Prevention & Health.
Резултатите показват, че хората с наднормено тегло, особено мъжете, са податливи на промени в настроението, които съпътстват нискокалорична диета.
"Диетите с ограничен прием на калории са свързани с по-високи резултати за депресивни симптоми, което контрастира с констатациите на по-ранни контролирани изследвания", е изводът на екип, ръководен от д-р Венкат Бхат, доцент по психиатрия в Университета в Торонто.
"Освен това, мъжете и хората с наднормено тегло изглеждат по-уязвими към негативните ефекти от ограничаването на храната", добавя екипът.
Намаляването на калориите може да лиши мозъка от хранителни вещества, необходими за поддържане на балансирано настроение, обясняват изследователите.
За изследването специалистите са проследили здравето на повече от 28 500 участници в Националния преглед на здравето и храненето в САЩ между 2007 и 2018 г. Те са попълнили въпросник, оценяващ симптомите на депресия, и са посочвали дали спазват някаква конкретна диета.
Общо малко под осем процента от участниците са съобщили за симптоми на депресия.
Изследователите са категоризирали всички въз основа на хранителния им режим, включително диети, които ограничават калориите, такива, които намаляват специфични храни, като въглехидрати или мазнини, или режими, създадени, за да помогнат за справяне със здравословни проблеми, като диабет или сърдечни заболявания.
Около 87 процента от хората не са били на диета, докато осем процента са спазвали нискокалоричен режим, три процента са ограничавали приема на определени храни, а два процента са били на диета по здравословни причини. 
Резултатите показват, че хората на диети с ограничен прием на калории са имали по-високи резултати по симптоми на депресия от тези, които не са спазвали никаква диета.
Хората с наднормено тегло, следвали нискокалорична диета с ограничен прием на хранителни вещества, са показали още по-високи резултати за депресия, установиха изследователите. 
И всякакъв вид диета е повлияла на настроението на мъжете. 
Тези открития директно противоречат на предишни изследвания, според които нискокалоричните диети облекчават депресията, казват изследователите.

Кюстендил

Предстои второто издание на международния графити фестивал Colors of Kyustendil

Предстои второто издание на международния графити фестивал Colors of Kyustendil, съобщават от общинския отдел „Култура и духовно развитие“. Фестивалът ще...

Пловдив

В Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство "Проф. Асен Диамандиев" в Пловдив се обучават общо 26 чуждестранни студенти

В Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство (АМТИИ) „Проф. Асен Диамандиев“ в Пловдив се обучават общо 26 чуждестранни студенти,...

София

Центърът „Проф. Иван Дуйчев" се утвърди като водеща научна структура в региона, каза ректорът на СУ доц. Първанов

Центърът за славяно-византийски проучвания „Проф. Иван Дуйчев“ се е утвърдил като водеща научноизследователска структура в България и региона за изучаването...

Пловдив

В Медицинския университет в Пловдив се обучават 2530 чуждестранни студенти

В Медицинския университет (МУ) в Пловдив се обучават 2530 чуждестранни студенти, от които 1100 са граждани на държави – членки...

София

Четиридесет години са достатъчни, за да се утвърди една институция, каза директорът на Центъра „Проф. Иван Дуйчев" проф. Велинова

Четиридесет години за една институция са достатъчни, за да се утвърди, и може би не достатъчно, за да разгърне истинския...

Разград

Общинската програма „Еколято 2026“ в Разград ще ангажира близо сто деца с екологични и образователни дейности

Общинската програма „Еколято 2026“ в Разград ще ангажира близо сто деца с екологични и образователни дейности. Инициативата се организира за...