Затлъстяването и алкохолът увеличават риска от рак на гърдата при жените с напредване на възрастта, сочи проучване в Австралия


Австралийско проучване показва, че затлъстяването и консумацията на алкохол значително повишават риска от рак на гърдата при жените с напредване на възрастта, пише Синхуа.
Екип от учени е използвал данни от дългосрочно проучване за здравето на жените в Австралия, за да изследва различни фактори, свързани с начина на живот, и тяхната връзка с риска от рак на гърдата при над 12 700 жени на възраст между 45 и 50 години, съобщава сайтът на Австралийския научен медиен център.
За период от 25 години 941 от жените са били диагностицирани с рак на гърдата според проучването, ръководено от Университета в Сидни. Изследователите са стигнали до извода, че жените с наднормено тегло или затлъстяване са по-склонни да развият рак на гърдата в сравнение с тези със здравословно тегло.
Проучването, публикувано в BMJ Open, показва, че всяка консумация на алкохол увеличава риска от рак на гърдата. Освен това жените без партньор също са изложени на по-висок риск.
В същото време други фактори, свързани с начина на живот, като тютюнопушене и употреба на хормонозаместителна терапия, не са били свързани с повишен риск от рак на гърдата сред участничките в изследването, допълва още Синхуа.

Плевен

Летните ваканционни дни в Центъра за работа с деца в Плевен започват на 22 юни

Летните ваканционни дни в Център за подкрепа за личностно развитие - Центъра за работа с деца в Плевен ще започнат...

София

Пътуващият фестивал „Джаз в цялата страна“ ще се състои за пета поредна година

Пътуващият фестивал „Джаз в цялата страна“ ще се състои за пета поредна година, информират организаторите от Jazz FM. На 10...

София

Инициативата „Македонска книжовна визита" ще се проведе за 16-и път в София

Инициативата „Македонска книжовна визита" ще се проведе за 16-и път в София от 11 до 13 юни, съобщиха домакините от...

Смолян

„Орфеевият фестивал" от 15 до 19 юни в Смолян съчетава поп музика, опера, родопски фолклор и изобразително изкуство

„Орфеевият фестивал" се открива на 15 юни в Смолян, като в програмата му се преплитат различни изкуства и музикални жанрове,...

Бургас

Корейската асоциация за приятелство ще осигурява ежегодни обучения в Сеул за студенти от Бургас

Асоциацията за приятелство между Южна Корея и България ще финансира ежегодни посещения на двама бургаски студенти в Република Корея. Това...

Шумен

Художникът Валентин Кулев дари на Народно читалище „Добри Войников – 1856“ в Шумен портрет на Панчо Владигеров

Художникът Валентин Кулев дари портрет на Панчо Владигеров на Народно читалище „Добри Войников – 1856“ в Шумен, съобщиха от културната...