Омега-3 мастните киселини, каквито има в рибата и рибеното масло, са свързани с доброто белодробно здраве, показа проучване


Проучване, подкрепено от Националните здравни институти, показа, че Омега-3 мастните киселини в рибата и рибеното масло, каквито има в рибата тон, сьомгата и сардините, изглеждат обещаващи за здравето на белите дробове, съобщи ЮПИ.
Проучването представлява най-обещаващото доказателство, намерено досега, което свързва тези мастни киселини с доброто белодробно здраве.
„Знаем много за ролята на храненето при рак и сърдечно-съдови заболявания, но ролята на храненето при хронични белодробни заболявания е донякъде недостатъчно проучена“, каза авторът на проучването д-р. Патриша А. Касано. „Това проучване допълва нарастващите доказателства, че омега-3 мастните киселини, които са част от здравословната диета, може да са важни и за здравето на белите дробове.“
Д-р. Джеймс П. Кайли, директор на отдела за белодробни заболявания на Националния институт за сърцето, белите дробове и кръвта, се съгласи с Касано.
„Това мащабно проучване на населението предполага, че хранителните вещества с противовъзпалителни свойства могат да помогнат за поддържането на здравето на белите дробове“, обясни Кайли.
Според предишни изследвания Омега-3 мастните киселини имат и противовъзпалителни свойства, а това най-ново проучване показа, че по-високите нива на омега-3 са свързани с по-добра белодробна функция.
„Изследователите проведоха дългосрочно проучване, като наблюдаваха 15 063 американци от Обединеното групово проучване на Националния институт за сърцето, белите дробове и кръвта – голяма колекция от проучвания, финансирани от Националните здравни институти, които помагат на изследователите да изследват определящите фактори на персонализирания риск за хронични белодробни заболявания“, уточниха от Националните здравни институти.
Проучването се състоя от две части, като участниците бяха хора в добро здраве на средна възраст от 56 години. Повече от половината участници (55%) бяха жени.
Диетичните насоки на Министерството на земеделието на САЩ препоръчват на хората да ядат поне две порции риба на седмица, въпреки че повечето американци не го правят.
Омега-3 мастни киселини също има в ядките и семената.

София

Стихосбирката „Стихове от бойницата“ на украинския творец и доброволец Максим Кривцов ще бъде представена в София

Стихосбирката „Стихове от бойницата“ на украинския творец и доброволец Максим Кривцов ще бъде представена на 17 юни от 18:30 ч.,...

София

Гергана Димитрова и Лиса Джерард представят „Слънце и луна“

Гергана Димитрова и Лиса Джерард представят „Слънце и луна“. Новият албум на двете певици отвежда слушателя в свят отвъд границите...

Стрелча

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“

За пета поредна година Историческият музей – Стрелча организира образователната програма „Лято в музея“, насочена към деца на възраст от...

Стара Загора

В Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ в Стара Загора беше открит Център за високи постижения

С церемония и водосвет за здраве днес беше официално открит Центъра за високи постижения в Националната професионална гимназия по ветеринарна...

Лондон

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст

Британският художник Дейвид Хокни почина на 88-годишна възраст, съобщи Асошиейтед прес. Новината беше потвърдена от негов представител, а причината за...

Айова Сити

Генетичното наследство от неандерталците може да обясни произхода на човешката реч

Миниатюрен набор от древни епигенетични маркери може да е изиграл неочаквано голяма роля за възникването на човешката реч, установиха изследователи,...