Ежедневната консумация на киви поддържа кожата млада и еластична, показва проучване


Консумацията на два плода киви на ден осигурява на кожата необходимото количество витамин С, за да е млада и еластична, показва проучване на учени от Нова Зеландия, цитирано от електронното издание Юрикалърт.  
Производството на колаген и регенерирането на кожата са пряко свързани с количеството витамин С, което човешкото тяло получава в резултат на консумацията на плодове, е констатацията на изследователи от Медицинския факултет на Университета на Отаго. Резултати са публикувани в специализираното издание Journal of Investigative Dermatology.
Проведено с 12 здрави възрастни в Нова Зеландия и Германия, проучването показва, че повишаването на нивата на витамин С в кръвта, чрез консумацията на два плода киви, увеличава количеството му в кожата, стимулира обновяването и регенерацията на външния й слой.  
Водещият автор на проучването проф. Маргрийт Висърс каза, че връзката между кожата и приема на витамин С е „убедителна“. 
„Бяхме изненадани от тясната корелация между нивата на витамин С в кръвта и тези в кожата – тя беше много по-изразена, отколкото във всеки друг орган, който сме изследвали“, каза тя.  „Ние сме първите, които доказахме, че витамин С в кръвообращението прониква във всички слоеве на кожата и подобрява функциите й. Много се гордея с моя екип и съм развълнувана от това, което ни показват данните“, отбеляза проф. Висърс. 
Според нея резултатите сочат, че красотата наистина идва отвътре, подпомагайки функцията на кожата отвътре навън, като доставя витамин С до кожата по начина, по който природата го е предвидила – чрез кръвообращението.  
„Знаем, че витамин С е необходим за производството на колаген. Този факт стои зад добавянето му в много формули на кремове за кожа. Витамин С обаче е силно разтворим във вода и се абсорбира слабо през външната кожна бариера. Нашето проучване показва, че кожата абсорбира изключително добре витамин С от кръвообращението. Абсорбирането във външния епидермален слой на кожата изглежда, че е с приоритет“, отбеляза изследователката. 
В хода на проучването участниците трябвало да консумират по два плода киви дневно – еквивалент на 250 милиграма витамин С, в продължение на осем седмици. Проби от кожата са взети преди и след консумацията на плода.
За проучването специалистите са използвали сорт жълто киви заради доказаното високо съдържание на витамин С. Според тях и други храни, богати на витамина, особено пресни плодове и зеленчуци като цитруси, ягоди, чушки и броколи, биха имали подобен благоприятен ефект.  
„Предполагаме, че увеличаването на приема на витамин С в храната ще доведе до ефективното му усвояване във всички части на кожата“, допълни проф. Висърс.

София

Националният природонаучен музей при Българската академия на науките ще бъде домакин на фотографската изложба „Корени“

Националният природонаучен музей при Българската академия на науките (НПМ-БАН) ще бъде домакин на фотографската изложба „Корени“, организирана от WWF България....

Петрич

Публикувани са резултатите от първото класиране на първокласниците в община Петрич

Резултатите от класирането на първокласниците в община Петрич вече са публикувани в системата, съобщи за БТА Димитър Чолев, директор на...

Враца

Новия концерт на Венцислав Мицов, посветен на „проваленото поколение“, ще чуе публиката по време на "Софийски музикални седмици"

Премиерата на новия „Концерт за цигулка и оркестър“ от композитора Венцислав Мицов ще бъде един от акцентите в предстоящия концерт...

София

СЕМ одобри програмата за управление на Милена Милотинова - БНТ залага на „Евровизия“ 2027, разследваща журналистика и дигитално развитие

Съветът за електронни медии (СЕМ) одобри единодушно програмата за управление на генералния директор на Българската национална телевизия (БНТ) Милена Милотинова....

Пловдив

Започва фестивалът “Пловдив – древен и вечен: история, етнология, култура и изкуство“

Започва 8-ото издание на фестивала “Пловдив – древен и вечен: история, етнология, култура и изкуство“, съобщиха от пресцентъра на общината....

Добрич

Ансамблите „Пирин“ и „Добруджа“ ще представят съвместен спектакъл в Добрич

Ансамблите „Пирин“ и „Добруджа“ ще представят съвместен концерт-спектакъл на 29 юни в Добрич, съобщиха от Общинския културен институт (ОКИ). Събитието...